NewsCo to są mody?

Co to są mody?

Michał
0komentarzy

Modyfikacje gier, popularnie określane mianem modów, to tworzone najczęściej przez fanów przeróbki gier, które wprowadzają różnego stopnia zmiany w wyglądzie lub rozgrywce.  Historia modów ma już wiele lat i producenci gier starają się wspierać społeczność w ich tworzeniu np. dodając do swojego tytułu edytory poziomów lub całe narzędzia, w których tworzyli swój produkt.

 

Mody można podzielić na kilka kategorii:

 

1. Drobne modyfikacje

 

Mogą to być nowe samochody do Euro Truck Simulator 2, GTA: Vice City czy nowe ubranie dla głównej bohaterki gry Tomb Raider. Tego typu modyfikacje poprawiają walory estetyczne gry, albo przedłużają rozgrywkę. 

 

 

Przykład moda będącego dodatkowym samochodem do gry Euro Truck Simulator 2

 

2. Nieoficjalny patch

 

Niektórzy fani tworzą nieoficjalne aktualizacje gier, w których usuwają błędy w rozgrywce, które nie zostały naprawione przez twórców, wydających kolejne aktualizacje (patche). Niektórzy gracze tworzą modyfikacje zwiększające poziom trudności, albo np. urealniający wątek ekonomiczny w rozgrywce.  Takie mody gruntownie wpływają na rozgrywkę, jednak nie są widoczne podczas zabawy, tak jak mody wprowadzające lub przerabiające elementy grafiki.  Jednym z takich modów jest Civ V Unofficial Patch do Civilization V.

 

Miłośnicy wysokiej jakości grafiki tworzą czasem tzw. „HD Patch”, poprawiające wygląd tekstur. 

 

3. Mod – dodatek

 

Społeczność tworzy również mody będące dodatkiem rozszerzającym kampanię – gracze budują nowe mapy, tworzą warstwę fabularną i całość osadzają na mechanice standardowej gry. Mody tego typu pozwalają na przedłużenie zabawy, często nie wpływając na rdzeń rozgrywki. Takim dodatkiem jest Falskaar do gry The Elder Scrolls V: Skyrim.

 

 

4. Mody zmieniające całkowicie grę

 

Większe grupy zapaleńców tworzą mody, które zmieniają niemal każdy aspekt modowanej gry. Twórcy wykorzystują silnik graficzny i fizyczny do zbudowania całkowicie nowych map, postaci oraz ich atrybutów np. broni. Głównym przykładem jest Counter-Strike, ale tak samo zaczynała seria Team Fortress, która powstała jako modyfikacja Quake'a i całkowicie rozgrywkę.

 

 

Historia zna przypadki, w których z modów wytworzyły się pełnoprawne gry. Tak było z Counter-Strike – popularnej sieciowej strzelance, która początkowo powstała jako mod do Half-Life. Dziś to pełnoprawna seria gier. 

Dodaj komentarz:
Twoja ocena:
Liczba komentarzy: 0