MOTOFiltr DPF - co to takiego?

Filtr DPF - co to takiego?

DPF, czyli filtr cząstek stałych, to jedno z tych urządzeń, które spędzają sen z powiek większości użytkowników samochodów z silnikami Diesla. Ewentualna naprawa budzi grozę, wymiana kojarzy się z ogromnymi kosztami, zaś nielegalne wycięcie kusi tych, którzy chcą oszczędzić. Czym jest DPF i jak o niego dbać?

 

 

Użytkownicy aut z silnikiem Diesla mogą co prawda liczyć na spore oszczędności podczas eksploatacji auta na przykład w trasie, ale jeśli auto większość czasu jeździ w mieście, po jakimś czasie mogą pojawić się problemy z kołem dwumasowym, turbosprężarką, wtryskiwaczami, ale przede wszystkim z filtrem cząstek stałych DPF. Podczas jazdy na krótkich dystansach w mieście, bardzo szybko może dojść do zapchania filtra, a w rezultacie do bardzo kosztownej naprawy. Czym w ogóle jest DPF?

 

 

Otóż DPF odpowiada za filtrowanie cząstek stałych, takich jak np. sadza, czyli produkty uboczne nieoczyszczonych spalin silników wysokoprężnych. Nie jest wielką tajemnicą, że silniki Diesla są o wiele bardziej trujące od benzynowych. Filtry tego typu zaczęły się pojawiać w większości aut produkowanych od 2005 roku zgodnie z normą Euro 4, która dla wielu producentów była nie do przeskoczenia bez zastosowania filtra DPF. Gdy pojawiła się norma emisji Euro 5, już wszyscy producenci byli zmuszeni do stosowania filtrów DPF w autach z silnikami wysokoprężnymi.

2+2=