MOTOJak polerować auto?

Jak polerować auto?

Wydaje się, że polerowanie auta jest banalnym zadaniem i każdy może sobie z tym poradzić. Owszem, każdy może polerować auto, ale tylko nieliczni wykonują to poprawnie. Jak więc prawidłowo polerować auto, aby efekt był najlepszy?

 

Polerowanie auta po dokładnym umyciu powinno być nie tylko przyjemnym rytuałem, ale również obowiązkiem każdego posiadacza samochodu. Niektórzy porównują polerowanie samochodu do wcierania balsamu w ciało – chroni, pielęgnuje i sprawia, że skóra jest piękna i zdrowa. Tak samo jest z lakierem samochodu, choć w odróżnieniu od nakładania balsamu, polerowanie nie jest takie proste i oczywiste.

 

Polerowanie auta to nie tylko miękka szmatka i koliste ruchy. Jeśli chcemy, aby efekt był imponujący i co najważniejsze, trwały, musimy zainwestować nie tylko w czas, ale również odpowiednie środki. Polerowanie można podzielić na dwie podstawowe grupy – mechaniczne i ręczne. Mechaniczne polerowanie bywa szybsze i przynosi lepsze efekty, ale dobrej jakości sprzęt bywa drogi, zaś nieumiejętne stosowanie może w znacznym stopniu uszkodzić lakier. Polerowanie ręczne jest bezpieczniejsze i tańsze, ale zajmuje więcej czasu.

 

Aby umiejętnie wypolerować auto, należy w pierwszej kolejności ocenić stan lakieru, a następnie dobrać odpowiednią pastę polerką (lub kilka o różnej gradacji). Zbyt delikatna nie zlikwiduje widocznych rys, zbyt mocna zmatowi lakier i pogorszy ogólną prezencję auta. Zanim przejdziemy do pracy warto na niewidocznym fragmencie zrobić mały test używając różnych past oraz padów.

 

Ogólna zasada jest prosta. Twardy pad w połączeniu z pastą grubo-ścierną nadaje się do usuwania większych rys, choć konieczna jest potem operacje z pastą lekko-ścierną i miękkim padem. Warto polerować każdy element auta oddzielnie tj. nadkola, drzwi, klapa bagażnika itp. Należy również pamiętać, aby wykonywać ruchy we wszystkie strony tj. do przodu, do tyłu, na boki oraz ruchy okrężne.

 

Koniecznie należy pamiętać, aby podczas polerowania nie używać siły. Jeśli rysy nie chcą zniknąć, dociskanie pada lub zwiększanie obrotów może doprowadzić do uszkodzenia lakieru!

2+2=