Nie da się ukryć, że w dzisiejszych czasach obecność firmy w Internecie staje się coraz bardziej koniecznym przedsięwzięciem, by móc osiągnąć sukces w biznesie. Niezmiennie od wielu lat, niezbędnym narzędziem w komunikacji biznesowej jest poczta elektroniczna. Wykorzystanie profesjonalnego adresu e-mail z własną domeną buduje wiarygodność firmy oraz pozwala na sprawne zarządzanie komunikacją.
W niniejszym artykule przybliżona zostanie tematyka posiadania adresu e-mail we własnej domenie, w tym w szczególności będzie można uzyskać odpowiedź na takie pytania jak:
- Czym jest adres internetowy?
- Jak założyć maila z własną domeną?
- Ile kosztuje mail z własną domeną?
- Gdzie kupić domenę?
- Jak kupić domenę?
Czym jest adres internetowy?
Domena internetowa, nazywana również często adresem internetowym, jest unikalnym identyfikatorem, który jest stosowany do lokalizowania i identyfikowania zasobów w sieci. Składa się z dwóch części: nazwy domeny i rozszerzenia domeny, które są oddzielone kropką. Na przykład, w adresie „example.com”, „example” to nazwa domeny, a „com” to rozszerzenie domeny. Domeny wykorzystywane są do identyfikacji witryn internetowych lub serwerów poczty elektronicznej.
Jak założyć e-mail pod własną domeną?
Aby móc zacząć korzystać z e-maila z własną domeną, trzeba wykonać następujące kroki:
- Wykupienie hostingu (np. współdzielonego). Można tego dokonać np. na stronie: sdc.pl
- Rejestracja domeny i konfiguracja rekordów DNS. Po rejestracji domeny trzeba zalogować się do panelu zarządzania domeną i tak skonfigurować rekordy DNS, aby wskazywały serwery poczty na serwery dostawcy usług hostingowych.
- Utworzenie kont e-mail. Logując się do panelu administracyjnego hostingu, można utworzyć konta e-mailowe zgodnie z własnymi potrzebami.
- Dostosowanie pozostałych ustawień. Na koniec warto dostosować takie opcje, jak podpisy, filtry czy przekierowania, aby ułatwić korzystanie z e-maila.
Ile kosztuje e-mail z własną domeną?
Ceny domen są bardzo różne. Uzależnione są m.in. od tego, czy domena będzie dopiero rejestrowana czy transferowana od innego operatora. Ponadto istotnym czynnikiem wpływającym na ostateczną ceną są rozszerzenia domeny (TLD). Ceny rejestracji domen mogą zaczynać się już od kilku złotych, a kończyć nawet na kilkuset za pierwszy rok usługi.
Gdzie kupić domenę?
Aby kupić domenę, należy odwiedzić stronę rejestratora domen, czyli firmy, która jest upoważniona do rejestracji i zarządzania domenami. Rejestratorzy domen to firmy, które są zarejestrowane i akredytowane przez organizacje odpowiedzialne za zarządzanie konkretnymi rozszerzeniami domen, takimi jak .com, .org, .pl, itp. Można zakupić domenę bezpośrednio od rejestratora lub poprzez pośrednika, który oferuje zarówno usługi hostingowe, jak i rejestrację domen, na przykład: SDC.pl.
Jak kupić własną domenę?
Zakup domeny jest bardzo łatwy. Wystarczy podążać za następującymi krokami:
- Przed rozpoczęciem procesu rejestracji, należy wybrać odpowiednią nazwę domeny. Zwykle jest ona zgodna z tematyką witryny lub nazwą firmy oraz jest łatwa do zapamiętania. Warto także pochylić się nad wyborem rozszerzenia domeny, gdyż wybór odpowiedniego rozszerzenia domeny, takiego jak .com, .pl, .net, .org, itp., może znacząco wpływać na łatwość zapamiętywania adresu.
- Drugim krokiem jest wybór rejestratora domen lub pośrednika. W tym przypadku warto wybrać tego, który oferuje konkurencyjne ceny (także za przedłużenie domeny na kolejny okres rozliczeniowy) i dobre wsparcie klienta.
- W kolejnym kroku należy skorzystać z narzędzia do sprawdzenia dostępności domeny u wybranego pośrednika lub rejestratora domen.
- Jeśli domena jest dostępna, należy niezwłocznie przystąpić do procesu zakupu. Wystarczy wprowadzić podstawowe dane kontaktowe i dokonać płatności za wybrany okres.
- Po zakupie i rejestracji domeny, możliwa jest konfiguracja ustawień domeny, w tym ustawienie odpowiednich rekordów DNS. W tym mogą pomóc m.in. specjaliści z SDC.pl