Jak zrobić wizytówkę w Wordzie?
Microsoft Word nie jest najlepszym narzędziem do tworzenia wizytówek, ale nie oznacza to, że nie ma takiej możliwości. Przy odrobinie cierpliwości i pracy możemy stworzyć prostą wizytówkę i wydrukować ją we własnym zakresie. Jak to zrobić? Oto poradnik jak zrobić wizytówkę w Wordzie.
W przypadku Word 2007, by stworzyć wizytówkę powinieneś wybrać menu Korespondencja na pasku narzędziowym. Następnie wybierz opcję Etykiety. Tam wybierz Opcje i znajdź na liście Wizytówka. Następnie Stwórz nowy dokument. Otrzymasz szablon z tabelami pozwalającymi na uzyskanie wizytówek o standardowym rozmiarze. W przypadku innych wersji Microsoft Word, będzie podobnie: należy odnaleźć opcję Koperty i etykiety (Word 2002, 2003) i postępować identycznie.
Teraz pozostaje kwestia uzupełnienia treścią wizytówki i wydruku.
Zastosowanie o wizytówki clipartów będzie raczej złym pomysłem, więc warto sięgnąć po innego rodzaju grafikę. Logo firmy lub zdjęcie kojarzące się z daną usługą np. zdjęcie prasowe samochodu dla wizytówki warsztatu. Należy pamiętać by nie naruszyć praw autorskich. Nie każde zdjęcie z internetu można dowolnie modyfikować. Warto poszukać zdjęć z domeny publicznej (public domain).
Drukując wizytówkę należy pamiętać o zastosowaniu grubszego papieru, by wizytówka sprawiała wrażenie solidnej i można było ją łatwo włożyć do portfela.
Uwaga: Możesz skorzystać z szablonów wizytówek, które przygotował Microsoft. Możesz je znaleźć na https://office.microsoft.com/pl-pl/templates/wizytowki-TC006207168.aspx. Wówczas wystarczy jedynie pobrać szablon, otworzyć go i podmienić dane, grafiki etc.