Tworzenie wizytówki w Wordzie
Rozpoczynasz prowadzenie własnej działalności gospodarczej lub zajmujesz ważne stanowisko w firmie? W takim przypadku warto zaopatrzyć się we własną wizytówkę. Jeśli nie dysponujesz odpowiednimi funduszami na zamówienie profesjonalnej wizytówki, to możesz ją zrobić samodzielnie dzięki możliwościom, jakie oferuje program Microsoft Word. Poniżej przedstawiamy w jaki sposób można stworzyć własną wizytówkę. Omawiany sposób przedstawiamy na przykładzie programu Word 2003.
1. W pierwszej kolejności musimy dobrać odpowiedni papier. Jeśli planujemy samodzielne drukowanie wizytówek, to dobrą opcją jest wybór produktów firmy Avery, oferująca odpowiedni papier do wizytówek.
2. W programie Word przechodzimy do zakładki Opcje etykiet -> Typ produktu, zaś w Rodzaj Etykiety zaznaczamy Avery standard.
3. Wchodzimy do menu Narzędzia, wybieramy Listy i dokumenty wysyłkowe i klikamy Koperty i etykiety.
4. Wybieramy kartę Etykiety, a następnie w polu Adres wpisujemy informacje o firmie (nazwa, dane kontakowe naszej firmy).
5. Klikając prawym przyciskiem myszy należy wybrać z menu skrótów opcje wyrównania i formatowania wizytówki.
6. Przechodząc do obszaru Drukowanie, pozostawiamy ustawienia domyślne – Cała strona tej samej etykiety.
7. Klikamy Opcje, a następnie w Informacje o drukarce wybieramy drukarkę której chcemy użyć.
8. Przechodząc do obszaru Rodzaj etykiet wybieramy Avery (standardowa) – powinno być to ustawienie domyślne, jeśli nie to należy je zmienić.
9. Przechodząc do obszaru Typ produktu wybieramy preferowany rodzaj wizytówki, a następnie potwierdzamy przyciskiem OK.
10. Teraz przechodząc do okna dialogowego Koperty i etykiety należy wybrać opcję Drukuj – jeśli chcemy wydrukować od razu wizytówkę lub kliknąć Nowy dokument, a następnie Zapisz na pasku narzędzi standardowy – jeśli chcemy zapisać wizytówkę na dysku.