KOMPUTERJak zablokować wiersz w excelu?

Jak zablokować wiersz w excelu?

Blokowanie wierszy i komórek w Excelu jest łatwe i może pomóc w zabezpieczeniu danych przed niechcianymi zmianami

 

Jak zablokować górny wiersz?

 

Aby zablokować górny wiersz w Excelu, najpierw musisz zaznaczyć cały wiersz. Możesz to zrobić, klikając w numer wiersza po lewej stronie arkusza. Następnie kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz opcję „Zablokuj komórki”. Po wykonaniu tych czynności wiersz będzie zablokowany i nie będzie można go edytować.

 

Jak zablokować więcej wierszy i komórek?

 

Aby zablokować więcej wierszy lub komórek, najpierw musisz je zaznaczyć. Możesz to zrobić, przytrzymując klawisz Ctrl i klikając w wybrane wiersze lub komórki. Następnie kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz opcję „Zablokuj komórki”. Po wykonaniu tych czynności wybrane wiersze i komórki będą zablokowane i nie będzie można ich edytować.

 

Jak zmieniać zaznaczenie blokady?

 

Aby zmienić zaznaczenie blokady, najpierw musisz zaznaczyć wiersze lub komórki, które chcesz zablokować lub odblokować. Następnie kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz opcję „Zablokuj komórki” lub „Odblokuj komórki”. Po wykonaniu tych czynności wybrane wiersze i komórki będą zablokowane lub odblokowane.

Autor

Kheter
2+2=

PARTNERZY SERWISU: