Jak skonfigurować Outlooka?
Jeśli nie chcesz przeglądać poczty e-mail za pomocą przeglądarki internetowej, możesz skonfigurować program pocztowy, pobierający wiadomości na e-mail. Jednym z najpopularniejszych narzędzi jest Outlook, program pocztowy Microsoftu.
By skonfigurować program pocztowy najpierw udaj się na stronę internetową twojej usługi sieciowej. Tam w zakładce pomoc znajdują się ustawienia, które należy wprowadzić do programu. Chodzi o serwery poczty przychodzącej (imap, pop3) lub wychodzącej (smtp), jak również porty i zabezpieczenia. Oto przykładowe dane, pasujące do konta w domenie poczta.wp.pl:
Po odnalezieniu tych danych, włącz program i wybierz Narzędzia. Następnie wybierz z listy Ustawienia kont.
Teraz wybierz opcję Nowy i rozpocznij uzupełnianie danych: musisz podać swój adres e-mail oraz hasło do poczty. Są to te same dane, na które logujesz się na pocztę w przeglądarce. Program sprawdzi poprawność danych i spróbuje nawiązać połączenie. Jeśli proces logowania się powiedzie, przystąpi do wstępnej konfiguracji.
Jeśli się zakończy się powodzeniem - konfiguracja konta będzie zakończona, ale możesz wprowadzić swoje poprawki. Jeśli nie, ręcznie musisz podać informacje, które wyszukałeś w pomocy. W tym celu zaznacz dodany adres e-mail i wybierz opcję Zmień.
Teraz wybierz Więcej ustawień i możesz zmodyfikować okna zgodnie z ustawieniami z Pomocy. Zmień porty serwerów oraz upewnij się, że połączenie będzie zabezpieczone protokołem SSL. Po akceptacji, będziesz mógł cieszyć się z pobranych wiadomości na dysk.