Jak tagować na Facebooku?
Tagowanie to świetny sposób na oznaczenie treści i przypisanie jej do pewnej grupy. Tą grupą jest właśnie tag, który pojawił się jakiś czas temu na portalu społecznościowym Facebook. Początkowo mało kto wiedział co to w ogóle jest, ale teraz stosowanie tego rozwiązania jest bardzo naturalne i bezproblemowe. Sprawdźmy więc, jak tagować na Facebooku?
Zacznijmy od tego, co to w ogóle są tagi i po co je stosować? Jeśli kiedykolwiek na Facebooku, w poście znajomych lub polubionych profili firmowych zobaczymy słowo poprzedzone kratką, czyli znakiem hash - # - mamy do czynienia z hashtagiem. A co może być hashtagiem? Praktycznie dowolny wyraz, choć aby hashtag miał rację bytu, lepiej korzystać z wyrazów opisujących daną treść. Na przykład, jeśli post mówi o wycieczce do Zakopanego, najlepiej zastosować przykładowe tagi: #zakopane, #góry, #tatry, #krupówki itp.
Dodawanie tagów ma największy sens, gdy opisujemy coś w kilku postach. Np. robimy relację z wydarzenia, opisujemy swój urlop w kilkunastu postach itp. Jeśli pod koniec każdego postu dodamy taki sam tag, użytkownicy, którzy na niego klikną zostaną przeniesieni do wszystkich postów oznaczonych tym samym tagiem. Należy jednak pamiętać o dodaniu odpowiedniego tagu pod koniec lub na początku treści w poście. Pamiętajmy również, aby zachować umiar. Tagowanie każdego słowa (dodawanie # przed słowem), lub wpisywaniu kilkunastu tagów pod tekstem nie ma najmniejszego sensu. Zamiast tego lepiej dodać jeden, oryginalny tag.