Brak zainstalowanego urządzenia wyjściowego audio w Windows 7
Problem z brakiem zainstalowanego urządzenia wyjściowego audio w Windows 7 pojawia się w wielu komputerach i uniemożliwia odtwarzanie dźwięków w komputerze. Jak go naprawić?
Najpierw możesz sprawdzić czy zainstalowany jest sterownik dźwięku. Wywołaj Menedżer urządzeń (np. wpisując w wyszukiwarkę Menedżer). Tam w zakładce Kontrolery dźwięku, wideo i gier znajdują się wszystkie urządzenia. Jeśli jest ikona głośniczka - nie ma problemu. Jeśli żółty znak zapytania - musisz doinstalować sterowniki. Gdzie one są? Na płycie ze sterowniki do płyty głównej (jeśli masz tylko zintegrowaną kartę dźwiękową), stronie internetowej producenta płyty lub karty muzycznej. Możesz wykorzystać również narzędzie do wyszukiwania sterowników.
Jeśli w Menedżerze sterowniki są zainstalowane, a dźwięk nie działa, możesz usunąć sterowniki. Wystarczy w Menedżerze urządzeń wybrać opcję Właściwości, przejść do zakładki Sterownik i Odinstalować go. Następnie wybierz opcję Skanuj w poszukiwaniu zmian sprzętu i poczekaj na instalację sterowników audio.
Jeśli to nie pomaga, znajdź w Panelu Sterowania zakładkę Dźwięk. Tam sprawdź jakie urządzenie jest ustawione jako domyślne - być może wkradł się błąd i twoje głośniki nie są domyślnym urządzeniem. Możesz też sprawdzić poziomy głośności, format domyślny i dokonać testu dźwięku.
PS. Jeśli masz problem z urządzeniem wyjściowym audio na Windows Vista możesz wykorzystać narzędzie przygotowane przez Microsoft Fix It. Wystarczy wejść na https://support.microsoft.com/kb/948481/pl, wybrać opcję uruchom teraz, pobrać narzędzie i je uruchomić.
Komentarze - Brak zainstalowanego urządzenia wyjściowego audio w Windows 7