Jak robić przypisy w Wordzie?
Umiejętność tworzenia przypisów w edytorach tekstowych to podstawa w przypadku pisania pracy naukowej (praca licencjacka, magisterska, itp.). Najpopularniejszym programem do edycji tekstu bez wątpienia jest Microsoft Word z pakietu Office. W dalszej części tekstu dowiecie się w jaki sposób tworzyć przypisy w tym właśnie programie. Zapraszamy do lektury.
Najpopularniejsze rodzaje przypisów to tzw. przypis dolny oraz przypis końcowy. Jak sama nazwa wskazuje, pierwszy z nich znajduje się na dole strony z tekstem, do którego się odnosi, końcowy zaś umiejscowiony jest na końcu dokumentu/pracy. Jak je stworzyć?
Na początku zaznaczamy miejsce w dokumencie, w którym ma się znaleźć znacznik przypisu. Aby to zrobić, klikamy myszą na końcu tekstu, do którego przypis ma się odnosić. Teraz z menu Wstaw (górna część ekranu) wybieramy polecenie Odwołanie, a tam klikamy w Przypis dolny. Teraz w oknie dialogowym o nazwie Przypis dolny i przypis końcowy wybieramy tę opcję, którą chcemy zastosować (Przypis dolny lub Przypis końcowy) i klikamy przycisk Wstaw.
Numer przypisu na końcu tekstu, do którego się odwołuje zostanie nadany automatycznie. Nie musimy więc pamiętać o ilości przypisów na danej stronie czy w danym dokumencie. Znacznik o tym samym numerze zostanie wstawiony na dole strony lub na końcu dokumentu, w zależności od tego, jaki rodzaj przypisu wybraliśmy.
Zostało nam jeszcze wpisanie komentarza jako treści przypisu. Robimy to obok numeru odwoławczego.
Istnieje także szybszy sposób na tworzenie przypisów - za pomocą skrótów klawiszowych. Dla przypisu dolnego jest to Alt+Ctrl+J, natomiast dla przypisu końcowego Alt+Ctrl+D.