Nie lubię! – słaby odbiór nowości na Facebooku?
Facebook to bez wątpienia najpopularniejszy serwis społecznościowy na świecie z olbrzymią ilością aktywnych użytkowników. Nic więc dziwnego, że każdy krok mający na celu zmianę podstawowych funkcjonalności jest skrzętnie przygotowywany i dopracowywany w najdrobniejszych szczegółach. Czy aby na pewno?
Jakiś czas temu na Facebooku był jeden, najważniejszy przycisk – Lubię to! Zbieranie i rozdawanie lajków było proste i przyjemne, choć użytkownicy coraz częściej narzekali, że przycisk ten nie zawsze oddaje emocje i przydałby się inny – Nie lubię! Facebook przemyślał sprawę i zaoferował coś nowego. Ale użytkownicy chyba nie tego oczekiwali… Zamiast prostego kciuka w dół, pojawiły się emotikonki okazujące uczucia.
Po blisko czterech miesiącach od premiery eakcji wciąż najpopularniejszą formą reagowania na facebookowy wpis jest tradycyjny lajk. Nie jest to jednak lekka przewaga – popularność tradycyjnego działania bije na głowę nowe opcje. Czy to wielka klapa pomysłu Facebooka? Być może za wcześnie stawiać wyroki, ale 97 procent na korzyść „lajka” to dość wyraźny sygnał, że użytkownicy, mimo początkowej pozytywnej reakcji, doszli do wniosku, że nowe rozwiązanie jest bez sensu.
Niektórzy uważają, że reakcje powinny być zastąpione wspomnianym wcześniej „Nie lubię!”, inni zaś uważają, że reakcji jest za mało i są źle dobrane. Pomijamy oczywiście fakt, że kliknięcie w „Lubię to!” zajmowało sekundę i robiło się to odruchowo, natomiast wybór reakcji, szczególnie na urządzeniu mobilnym jest już czasochłonne i dość niewygodne. Mimo kilku pozytywnych cech, jedna z najbardziej wyczekiwanych nowości na Facebooku okazała się… sporą porażką.
A co Wy sądzicie o reakcjach na Facebooku?