Jak w Excelu zrobić wykres?
Już wielokrotnie podkreślaliśmy, że Excel to bardzo potężne narzędzie pod warunkiem, że wiemy jak się z nim obchodzić. Wbrew pozorom nie jest to takie trudne i wystarczy postępować zgodnie ze wskazówkami. Tym razem sprawdzimy, jak w Excelu zrobić wykres.
W pierwszej kolejności uruchamiamy program Microsoft Excel, a następnie wpisujemy dane, które chcemy umieścić na wykresie. Najlepiej, jeśli umieścimy je w kolumnach i opatrzymy odpowiednimi etykietami opisującymi dane np. Miesiąc, Wypłata, Rachunki itp.
Następnie w komórki wpisujemy dane, które chcemy wprowadzić do wykresu tj. w kolumnie Miesiąc wpisujemy nazwy miesięcy, w kolumnie Wypłata kwoty etc.
W następnym kroku zaznaczamy wszystkie dane, które chcemy przenieść do wykresu. Następnie przechodzimy do zakładki Wstaw, przechodzimy do sekcji Wykres i z menu wybieramy jeden z dostępnych wykresów.
Po kliknięciu na typ wykresu możemy wybrać odpowiednie opcje dot. wyglądu itp.