Jak dodać nowe uprawy do LS 2013?
Symulator Farmy 2013, znany również po skrótem LS 2013, może być rozszerzany o nowe maszyny i uprawy. Jak dodać nowe uprawy? Oto poradnik.
Uprawy nowych gatunków zboża można dodać przez instalację nowych map. Gdzie odnaleźć nowe? Warto sprawdzić strony:
https://fs-uk.com/mods/list/category/5
https://www.modhoster.com/maps-gebaeude-4fach-maps/mods
https://ls-city.pl/landwirtschafts-simulator-2013/mapy-13
Po wybraniu interesującej nas mapy, należy odnaleźć folder na mody. Skieruj się do Moich Dokumentów, tam odnajdziesz folder My Games. Znajdź katalog z Symulatorem Farmy (Farming Simulator 2013) i otwórz katalog mods.
Do folderu mods należy przekopiować mapę pobraną z Internetu po uprzednim wypakowaniu z archiwum rar/zip. Pamiętaj, by pliki z modem były bezpośrednio w katalog mods, a nie w oddzielnym folderze (np. mods/mapa/plikmapy).
Pliki uprawy można dodać również do istniejącej mapy. By to zrobić, należy pobrać z podanych powyżej stron same uprawy. Tekstury upraw należy przekopiować do folderu mapowego znajdującego się w pliku instalacyjnym gry (map->textures->foliage).
Kolejnym krokiem jest przekopiowanie plików z uprawami (pliki DDS i i3D) do folderu map->particleSystems
Ostatnim etapem jest wprowadzenie nowych upraw do pliku ustawień. By to zrobić, należy otworzyć plik map.i3D znajdujący się w folderze map. Plik uruchom w edytorze tekstu (notatnik lub np. Notepad++).
W folderze z mapą powinien znajdować się plik tekstowy z kodem, który należy wkleić. Będzie to kilka wierszy typu: <File field="10000" filename="textures/foliage/foliage_marchew.png" reativePath="true"/>
Plik wprowadzamy na sam koniec kategorii File field (przed znacznikiem </Files>. Podobnie postępujemy z kolejnymi kategoriami plików (Material itd.).
Po zakończeniu wprowadzania kodu, zapisujemy plik i możemy cieszyć się z nowych upraw w Symulatorze Farmy.