Jak w Excelu scalić komórki?
Dla wielu użytkowników komputera arkusz kalkulacyjny Excel to narzędzie niezrozumiałe pełne tajemnic i pułapek. Dla początkujących być może jest to prawda, ale mnogość funkcji po prostu nie mogła być opakowana w prostą obsługę. Na szczęście na każdy problem jest rozwiązanie, a przy odpowiednim treningu Excel staje się naprawdę przydatnym narzędziem. Tym razem sprawdźmy, jak scalić komórki.
W pierwszej kolejności otwieramy arkusz kalkulacyjny Excel, zaznaczamy interesujące nas komórki, które chcemy scalić (co najmniej 2), a następnie przechodzimy do zakładki Narzędzia główne i w sekcji Wstawianie wybieramy opcję Scal i wyśrodkuj – z rozwijanego menu wybieramy interesującą nas pozycję.
Pierwsza opcja Scal i wyśrodkuj sprawi, że komórki zostaną scalone a ich wartość zostanie wyśrodkowana. Możemy również wybrać opcję Scal wszystkie, która scali wszystkie komórki w obrębie jednego wiersza. Opcja Scal komórki scala cały zakres komórek bez wyśrodkowania wartości, zaś ostatnia pozycja Rozdziel komórki odpowiada za rozłączanie uprzednio scalonych komórek.