Jak zapanować nad codziennymi obowiązkami i zadaniami?
Jeśli ktoś jest aktywny zawodowo, studiuje, a ponadto ma mnóstwo innych obowiązków, od czasu do czasu może o czymś zapomnieć. Co prawda możemy wszystko notować, ale o wiele wygodniejszym i wydajniejszym rozwiązaniem będzie komputerowy organizer w postaci programu TaskUnifier.
Już wielokrotnie podkreślaliśmy, że komputer to nie tylko narzędzie do pracy, zabawy i przeglądania internetu. Po instalacji różnych programów, komputer może stać się naprawdę potężną maszyną, która przyda się na wielu płaszczyznach. Przykładem takiego programu może być TaskUnifier. Za jego pomocą możemy organizować codzienne zadania, obowiązki, pracę itp. oszczędzając tym samym czas. Działanie programu opiera się na metodzie organizacji zajęć GTD (Getting Things Done), która ma za zadanie utrzymywanie na jak najwyższym poziomie produktywność w pracy i życiu codziennym.
Za pomocą programu możemy definiować praktycznie dowolną liczbę zadań oraz czynności pobocznych, dodawać tagi, wyznaczać cele, ustalać procentowy poziom ukończenia danego zadania itp. Interfejs programu jest prosty, schludny i nie przysporzy problemów nawet początkującym użytkownikom. W głównym oknie programu znajdziemy wszystkie zaplanowane zadania oraz odpowiednie opcje. Co więcej, mamy również możliwość gromadzenia danych w postaci notatek oraz przeglądanie kalendarza, zapisywania kontaktów itp. Sprawdźmy zatem jak to działa.
Po instalacji programu TaskUnifier oraz ustawieniu podstawowych opcji już na początku (łącznie z polskim interfejsem) uruchamiamy aplikację. Po chwili pojawi się główne okno, któe na pierwszy rzut wygląda jak klient pocztowy. W górnej części mamy trzy główne zakładki: Zadania, Notatki i Kalendarz. W pierwszej zakładce możemy tworzyć zadania – w tym celu klikamy prawym klawiszem myszki w górnej części okna i wybieramy odpowiednią opcję. Możemy również skorzystać ze skrótu Ctrl + T.
W drugiej zakładce Notatki, jak sama nazwa wskazuje, możemy tworzyć dowolne notatki, zapiski etc. Podobnie jak w przypadku zadań, aby dodać nową notatkę klikamy prawym przyciskiem myszy i wybieramy odpowiednią opcję. W trzeciej zakładce znajdziemy Kalendarz, w któym możemy dodatkowo układać stworzone wcześniej zadania oraz notatki. Użytkowanie programu nie jest trudne, ale ilość opcji, konfiguracji oraz dodatków naprawdę jest imponująca i wymaga krótkiego treningu.