Online'owa konkurencja dla Microsoft Word
Przez wiele lat podstawowym edytorem tekstu większości z nas był Microsoft Word, podstawowy składnik pakietu Office. Czasy się jednak zmieniają i wielu potrzebuje edytora działającego w chmurze. Zalety aplikacji online są niepodważalne. Mamy dostęp do plików z wielu komputerów, łatwo możemy udostępnić plik innym, a nawet wspólnie go edytować np. podczas realizacji jakiegoś grupowego projektu.
Dziś pokażemy Wam kilka edytorów, które idealnie sprawdzą się w roli zamiennika Microsoft Word.
Google Dokumenty
To najpopularniejsza usługa online’owego edytowania dokumentów, która jest obecna na rynku od 2005 roku. Od pewnego czasu stanowi część usługi Dysk Google, która pozwala na przechowywanie wielu gigabajtów danych, w tym plików stworzonych w ramach Google Dokumenty.
Odpowiednikiem Worda w pakiecie biurowym Google jest aplikacja Dokument. Jej zaletą jest prosty interfejs, szybkość i stabilność działania oraz możliwość łatwego udostępnienia pliku, wydruku lub zapisania na dysku.
Office Web Apps
Office Web Apps to odpowiedź na Dokumenty Google’a – online’owa wersja pakietu Office, dostępna za darmo, jednak nie ma róży bez kolców – funkcjonalność tradycyjnego Worda została bardzo ograniczona, przez co program nadaje się jedynie do podstawowego edytowania treści, wstawiania numeracji stron, tabelek, zdjęć, nagłówków i wypunktowań. Jeśli chesz napisać pracę naukową – możesz zapomnieć o możliwości tworzenia spisu treści czy bibliografii.
Office Web Apps, podobnie jak Dokumenty Google, został zintegrowany z dyskiem Microsoftu – SkyDrive. Poza tym, wyróżnia się równą wysoką stabilnością i szybkością działania.
Docs
Docs, znane również jako Docs for Facebook, bazuje na technologii Microsoftu, dzięki czemu zapewnia podobną funkcjonalność jak Office Web Apps. Program posiada funkcje zbudowane wokół Facebooka – wszystkie tworzone dokumenty można udostępniać znajomym.
W odróżnieniu od dwóch powyższych programów online, Docs może niemiło nas zaskoczyć drobnych błędem technicznym.
Zoho Docs
Zoho Docs to online’owy pakiet biurowy pozwalający na edytowanie tekstu w rozbudowanym procesorze tekstu Zoho Writer. Program pozwala na łatwe formatowanie tekstu, dodawanie tabel, komentarzy, podkreśleń i adnotacji.
Program posiada wsparcie dla większości plików tekstowych, w tym dokumentów stworzonych w Microsoft Word (Doc i Docx) oraz Write z OpenOffice'a (ODT).